Ogólnopolski serwis na temat Poczty Polskiej

Odbiór i nadanie przesyłki Poczty Polskiej


24.04.2023 r.

Odbiór i nadanie przesyłki Poczty Polskiej. Jak odebrać przesyłkę Poczty Polskiej? Nadanie paczki na poczcie.

Poczta Polska oferuje klientom wiele sposobów na nadanie i odbiór przesyłek. Można skorzystać z usługi kuriera, złożyć przesyłkę w placówce pocztowej lub w punkcie partnerskim, a także wysłać ją wygodnie online, przy pomocy aplikacji „nadaj przesyłkę”. W tej aplikacji można szybko i wygodnie przygotować oraz wycenić przesyłkę, opłacić ją online, a następnie wydrukować etykietę i umieścić ją na przesyłce. Istnieje możliwość wybrania miejsca wysłania przesyłki spośród dowolnej placówki pocztowej lub punktu partnerskiego, takich jak sklep Żabka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek czy Arhelan. Aplikacja umożliwia także wybór miejsca odbioru przesyłki spośród trzech opcji, jakimi są Pocztex Kurier, Pocztex Punkt oraz Pocztex Automat. Tradycyjna metoda nadawania przesyłek polega na przygotowaniu dokładnego adresu punktu odbioru lub automatu, w którym adresat chce odebrać przesyłkę, oraz adresu samego adresata. Należy wypełnić ręcznie papierową etykietę nadawczą, którą można pobrać w placówce pocztowej i wyślij przesyłkę bezpośrednio na Poczcie.

Jak odebrać paczkę z Poczty Polskiej?

Odbiór paczki z Poczty Polskiej jest łatwy i wygodny. Aby odebrać paczkę, należy udać się do placówki pocztowej wskazanej na awizo lub na stronie internetowej Poczty Polskiej. Przed wizytą w placówce należy upewnić się, czy paczka jest już gotowa do odbioru. Podczas odbioru paczki konieczne jest okazanie dokumentu tożsamości, który potwierdzi tożsamość odbiorcy. Po potwierdzeniu tożsamości, pracownik poczty przekaże paczkę do rąk odbiorcy. Jeśli paczka nie zostanie odebrana w ciągu 14 dni od pierwszej próby dostarczenia, zostanie zwrócona do nadawcy lub przechwycona przez Pocztę Polską. W takim przypadku odbiorca zostanie powiadomiony o tym fakcie i będzie musiał ponownie skontaktować się z nadawcą w celu ustalenia nowego terminu dostawy lub odbioru paczki. Poczta Polska oferuje również możliwość skorzystania z usługi doręczenia przesyłki pod wskazany adres. W tym przypadku odbiorca nie musi osobiście udać się na pocztę, a przesyłka zostanie dostarczona bezpośrednio pod wskazany adres. Warto pamiętać, że każda paczka wysłana za pośrednictwem Poczty Polskiej ma swój unikalny numer nadania, dzięki czemu można śledzić jej drogę oraz aktualny status dostarczenia za pomocą usługi śledzenia przesyłek na oficjalnej stronie internetowej przedsiębiorstwa.

Na czym polega odbiór w punkcie?

Odbiór w punkcie to usługa oferowana przez Pocztę Polską, która pozwala na odebranie przesyłki w wybranym przez klienta punkcie partnerskim. Dzięki temu rozwiązaniu, klient nie musi być obecny w domu podczas dostawy paczki przez kuriera, co zwiększa jego wygodę. Aby skorzystać z odbioru w punkcie, klient powinien wybrać odpowiednią opcję podczas składania zamówienia. Następnie, po złożeniu zamówienia i opłaceniu przesyłki, klient otrzymuje informację o tym, w którym punkcie partnerskim może odebrać swoją przesyłkę. W większości przypadków punkty partnerskie to sklepy lub stacje benzynowe, które są często czynne dłużej niż tradycyjne placówki pocztowe. Klient, który skorzysta z odbioru w punkcie, powinien pamiętać, że musi samodzielnie odebrać przesyłkę w wybranym punkcie. W niektórych przypadkach, w celu odbioru paczki, konieczne jest okazanie dokumentu tożsamości. Usługa odbioru w punkcie jest coraz bardziej popularna, zwłaszcza wśród osób, które mają trudności z obecnością w domu w godzinach dostawy kuriera. Jest to również opcja tańsza niż tradycyjna przesyłka kurierska, a czasami nawet darmowa przy niektórych promocjach.