Ogólnopolski serwis na temat Poczty Polskiej

Co to jest Poczta Polska?


03.04.2023 r.

Co to jest Poczta Polska? Sprawdź wiadomości dotyczące Poczty Polskiej. Zadania Poczty Polskiej, infolinia, kontakt z Pocztą Polską.

Poczta Polska

Poczta Polska jest jednoosobową spółką skarbu państwa. Powstała 1 stycznia 1992. Instytucja zajmuje się świadczeniem usług pocztowych, a także logistycznych. Rozwija również obszar cyfrowych usług, które realizowane są przez Platformę internetową o nazwie Envelo. Z usług, które świadczy Poczta Polska korzystać mogą klienci indywidualni oraz biznesowi. Warto wiedzieć, że jest to jedno z największych polskich przedsiębiorstw pod względem posiadanej sieci dystrybucji. W skład Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej wchodzą:

  • Poczta Polska S.A
  • Bank Pocztowy
  • Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych
  • Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A
  • Poczta Polska Usługi Cyfrowe Sp. z o.o
  • Pocztylion – Arka PTE S.A
  • POSTDATA S.A
  • Pocztowa Agencja Usług Finansowych S.A
  • POST-TEL Sp. z o.o
  • Pocztowe Usługi Finansowe Sp. z o.o
  • Centrum Rozliczania Ubezpieczeń Sp. z o.o

Poczta Polska posiada około 7200 placówek, filii, a także agencji pocztowych. Jej kapitał zakładowy wynosi 774 miliony złotych. Kontrolę dostępności usług pocztowych prowadzi Najwyższa Izba Kontroli. Paczki pocztowe oraz przesyłki listowe powinny być dostarczane co najmniej w każdy dzień roboczy.

Poczta Polska – historia

Początkiem Poczty Polskiej jest uruchomienie okręgu pocztowego w Lublinie w 1944 roku. Instytucja stała się jednoosobową spółką Skarbu Państwa w 2009 roku w wyniku komercjalizacji przedsiębiorstwa. Na początku Poczta Polska posiadała logo w kolorze niebieskim. W 2013 roku zmieniła swój wygląd wizualny na kolor czerwony oraz złoty, nawiązując tym samym do tradycji poczty królewskiej. Warto wiedzieć, że w 2017 roku Poczta Polska płatności umożliwiła za pomocą funkcji, jaką jest BLIK.

Czym zajmuje się Poczta Polska?

W jednostce Poczta Polska praca polega w głównym mierze na bezpośredniej obsłudze klienta. Pracownicy Poczty Polskiej przyjmują i wydają wysyłki, a także paczki. Realizują wpłaty gotówkowe oraz sprzedają towary oferowane przez placówkę. Oferowane przez instytucję, jaką jest Poczta Polska usługi, obejmują telegramy, przesyłki listowe, przekazy pocztowe, paczki pocztowe, przesyłki reklamowe oraz wiele innych. Instytucja oferuje usługi pocztowe, bankowe, a także ubezpieczeniowe. Usługi pocztowe polegają między innymi na nadawaniu oraz odbieraniu przesyłek listowych. Dokonywane są również ubezpieczenia paczek. Klienci, korzystając z bankowych usług Poczty Polskiej, mogą dokonać operacji bankowych w formie opłaty rachunku, zlecenia przelewu oraz wpłaty na konto. Dostępne w jednostce usługi ubezpieczeniowe dotyczą ubezpieczeń mieszkaniowych komunikacyjnych i osobowych. Realizowane przez jednostkę Poczta Polska usługi kurierskie, pozwalają interesantowi otrzymać paczkę pod same drzwi. Jest to bardzo wygodny i coraz bardziej popularny sposób na dostawę zakupionych drogą internetową towarów.

Poczta Polska – przeciętne zarobki

Praca na poczcie jest bardzo stabilna oraz spokojna. Wynagrodzenie zasadnicze wynosi około 2500 zł miesięcznie. Wielkość wypłaty zależy głównie od zaangażowania oraz wyników zatrudnionej osoby, a także od lokalizacji, w której mieści się placówka. Oczywiście pracownik Poczty Polskiej może liczyć na premię. Należy pamiętać, że po upływie dwunastu miesięcy od rozpoczęcia pracy, zatrudniona osoba zyskuje prawo do premii rocznej oraz dodatku. Po kolejnych dwóch latach możliwy jest do uzyskania w instytucji Poczta Polska dodatek stażowy.

Poczta Polska Call Center

Prowadzony przez instytucję, którą jest Poczta Polska call center dopasowuje się do potrzeb klienta. Istnieje możliwość wybrania kanału kontaktowego, do których należą: kontakt telefoniczny, mailowy, a także za pomocą wiadomości SMS. Interesant może wybrać język usługi, wskaźnik Service Level, średni czas połączenia oraz rodzaj kampanii in/out. Możliwe jest także dokonanie wyboru formatu oraz zawartości raportów, a także termin ich wykonania. Działająca w jednostce Poczta Polska infolinia funkcjonuje od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-20:00 pod numerem 801 333 444 oraz 438 420 600.