Ogólnopolski serwis na temat Poczty Polskiej
03.04.2023 r.
Niezwykle dobrym rozwiązaniem dla klientów i osób chcących wysyłać przesyłki poprzez Pocztę Polską, było wprowadzenie opcji monitoringu swojej paczki. Jest to bardzo wygodne zarówno dla klienta jak i dla samej poczty, ponieważ odbiorca wie, kiedy paczka może nadejść, a Nadawca ma potwierdzenie tego, że paczka dotarła do docelowego miejsca.
W przypadku Poczty Polskiej opcja śledzenia przesyłki po nazwisku nie wchodzi w grę. Głównym powodem jest ochrona danych osobowych, mówiąca o tym, że informacji takich nie można pod żadnym względem upubliczniać. Jeśliby miało to miejsce wówczas Pocztę Polską czekałyby poważne problemy prawne.
Zdarzały się jednak przypadki, w których te przepisy były łamane. A co za tym idzie, wypłacano więc ogromne sumy odszkodowań. Więc gdy klient oczekuje na przesyłkę, powinien bacznie obserwować wszystkie komunikaty mailowe i wiadomości sms. Osoby wysyłające paczkę, często informują tak Odbiorców między innymi, mówiąc im o dacie wysyłki paczki czy też numerze listu przewozowego, dzięki, któremu właśnie klient może sprawdzić, gdzie znajduje się jego paczka.
Skoro nie możemy śledzić nadanej paczki poprzez dane osobowe, to, w jaki inny sposób można tego dokonać? Otóż tak jak było to wspomniane Poczta Polska daje nam możliwość monitorowania przebytej drogi naszej paczki poprzez specjalny numer listu przewozowego. Można tego dokonać wchodząc na stronę poczta-polska.info.pl klikając w zakładkę "Śledź przesyłkę" i wpisując numer listu przewozowego, a także firmę kurierską, która ma dostarczyć naszą przesyłkę. W przypadku, gdy paczka opóźnia się w stosunku do wyznaczonego przewidywanego terminu Nadawca może zgłosić podejrzenie o zagubieniu paczki. Warto jednak wspomnieć, że procedura ta również jest niemożliwa do wykonania przy użyciu danych osobowych.